🎓 Estudiants de la UAO CEU creen un espot finalista als Premis Zapping per conscienciar sobre l’ús del mòbil

La campanya del moviment Adolescència lliure de mòbils (ALM), titulada “Aquestes festes no regalis un mòbil, regala vida!”, ha estat seleccionada com a finalista en la 30a edició dels Premis Zapping, en la categoria “Iniciativa a la xarxa”. La seva nominació ha estat possible gràcies al suport del vot popular, que ha acollit positivament el missatge de la campanya. El Hub de Comunicació de la Universitat Abat Oliba CEU ha liderat la direcció i producció d’aquesta iniciativa, l’objectiu de la qual és conscienciar sobre els riscos de l’ús excessiu dels dispositius mòbils en l’adolescència.

Fecha: dijous, 20 de de març de 2025 a las 16:00h

Una campanya amb segell universitari: estudiants creen un espot finalista als Premis Zapping per conscienciar sobre l’ús del mòbil

La campanya del moviment Adolescència lliure de mòbils (ALM), titulada “Aquestes festes no regalis un mòbil, regala vida!”, ha estat seleccionada com a finalista en la 30a edició dels Premis Zapping, en la categoria “Iniciativa a la xarxa”. La seva nominació ha estat possible gràcies al suport del vot popular, que ha acollit positivament el missatge de la campanya.

El Hub de Comunicació de la Universitat Abat Oliba CEU ha liderat la direcció i producció d’aquesta iniciativa, l’objectiu de la qual és conscienciar sobre els riscos de l’ús excessiu dels dispositius mòbils en l’adolescència. A través de les xarxes socials i dels grups de WhatsApp, la campanya ha aconseguit un impacte significatiu, convidant a la reflexió sobre les conseqüències de l’ús abusiu dels telèfons en edats primerenques.

Tot i comptar amb recursos limitats, la iniciativa ha assolit una notable difusió, implicant més de 25 nens, adolescents i joves que van participar de manera voluntària en la gravació del vídeo, sense la intervenció d’actors professionals. El rodatge va tenir lloc a l’escola Les Acàcies, a Poblenou (Barcelona), que va cedir les seves instal·lacions per facilitar la producció.

El vídeo, publicat al canal de YouTube de l’ALM, ja acumula més de 2.000 visualitzacions. En ell, es mostra un nen d’aproximadament dotze anys assegut en una cadira gamer, completament absort en la pantalla del seu mòbil, on apareixen imatges de contingut violent. Al seu voltant, altres nens juguen, socialitzen i gaudeixen de la seva infància sense dispositius electrònics, representant el contrast entre ambdues realitats.

Per part del Hub de Comunicació de la UAO CEU, en la campanya hi van participar set estudiants de diferents graus i els dos professors responsables de l’agència de comunicació de la Universitat, que van idear i dur a terme l’estratègia creativa. La seva tasca va incloure la producció del vídeo principal i el disseny de diferents peces gràfiques amb missatges clau per a xarxes socials i aplicacions de missatgeria de l’ALM.

Aquesta iniciativa reforça el compromís del Hub de Comunicació de la UAO CEU amb la sensibilització social i la producció de continguts amb impacte positiu.
 

Una campanya amb segell universitari: estudiants creen un espot finalista als Premis Zapping per conscienciar sobre l’ús del mòbil