Curso de especialización en Gestión Laboral y de Recursos Humanos

En este curso presentamos los conocimientos necesarios para llevar a cabo una correcta planificación de la gestión organizativa del departamento de Recursos Humanos, abarcando todas las cuestiones relacionadas con los procesos de contratación y las condiciones laborales.

girl
Curs d'especialització en Gestió Laboral i Recursos Humans
Denominació

Curs d'especialització en Gestió Laboral i Recursos Humans

Àrea acadèmica

Dret i Ciència Política

Durada

64 hores

Crèdits

15 ECTS

modalitat

semipresencial

Idioma

castellà

Perfil alumno 

Dirigit a persones que vulguin orientar l'activitat professional, dins de l'àmbit sociolaboral, cap a la gestió de treballadors en empreses i organitzacions sindicals, i vulguin elevar el seu nivell acadèmic.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d'accés via web, enviament de la documentació i formalització d'ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

De setembre a juny (els dimarts i dijous a la tarda)

Calendari acadèmic

Programa complet i pràctic impartit per operadors jurídics experts

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Especialització, diferenciació i projecció professional

El curs de Gestió Laboral i de Recursos Humans està dirigit a persones que vulguin orientar l’activitat professional a desenvolupar tot el potencial de l'equip humà a l'empresa o en organitzacions sindicals i patronals empresarials.

Amb aquest curs obtindràs els coneixements essencials sobre la gestió laboral i dels recursos humans, de manera que els podràs integrar fàcilment en tots els àmbits: des dels processos de selecció de personal, la contractació laboral o la prevenció de riscos laborals, fins a la negociació sindical i els nous drets dels treballadors. I incorporaràs noves perspectives, com els canvis que suposa la digitalització empresarial, el teletreball, la seguretat laboral a la xarxa, i la comunicació interna i externa de l’empresa.

2. Professorat

Quadre docent compost per experts prestigiosos amb una experiència docent i professional contrastada.

3. Desenvolupament professional

El curs està pensat per a persones que es vulguin especialitzar en la gestió i direcció de treballadors en un context global amb capacitat d'aportar una visió estratègica a les organitzacions.

4. Visites

S'han programat diverses activitats complementàries:

  • Visita a la seu de Foment del Treball, on es farà una sessió de treball amb membres de la Patronal
  • Visita a la seu logística d'una gran empresa de distribució alimentària per analitzar com organitza treballadors, torns i sistemes de treball, plans de conciliació familiar i laboral, etc.
5. Ocupabilitat

La taxa mitjana d'inserció laboral és del 95,8 % en els estudis de postgrau del CEU (enquesta AQU 2020).

6. Recursos d'informació

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la recerca amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic.

A més, la UAO CEU posa a l'abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté, en accés obert, les publicacions derivades de l'activitat docent, investigadora i institucional dels professors, alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

 

Pla d'estudis

Assignatures
Dret del Treball. Història i Marc General
Dret Laboral i de la Seguretat Social
Dret Sindical: la Representació Sindical. Aspectes Generals de la Negociació
Regulació de la Llibertat Sindical
Els Contractes de Treball
La Lluita contra el Frau en l'Àmbit Laboral i de la Seguretat Social
Mediació i Resolució de Conflictes
Lideratge i Gestió d'Equips (CCL)
Prevenció de Riscos Laborals
Llei d'Igualtat Social i Conciliació de la Vida Laboral i Personal
Gestió del Canvi. Cultura Empresarial
Processos de Digitalització i l'Ús de les Dades
La Comunicació
Les Empreses de Treball Temporal
Anàlisi de Qüestions Socials

Professorat

CLAUSTRE DE PROFESSORS

Les classes del curs d'especialització en Gestió Laboral i de Recursos Humans les imparteixen experts amb una experiència docent o professional contrastada que han estat escollits pel seu prestigi reconegut i la seva especialització en l'àmbit de la gestió de persones i organitzacions.

Coordinació acadèmica del curs

Carina Mejías Sánchez. Advocada i procuradora dels tribunals, màster en Estudis Humanístics i Socials per la UAO CEU en l'itinerari jurídic. Va exercir durant deu anys de procuradora dels tribunals i després es va dedicar al sector públic institucional, amb més de 20 anys d'experiència en què va dirigir equips institucionals i va treballar en la negociació i alineació d'interessos entre el sector públic i els sectors econòmics i empresarials.

Claustre de professors

  • Alberto Abadías. Soci i vicepresident d'Euromanager.
  • Mar Alarcón. Emprenedora social i fundadora de Social Car.
  • Josep Calbó. Plataforma Internacional de Cooperació i Migració.
  • Sergio del Campo. Inspector de Treball.
  • Andreu Cruañas. President d'Asempleo. Vicepresident de la CEOE.
  • Juan José Delgado. Secretaria general de l'USOC.
  • Enrique García Echegoyen. Advocat especialitzat en dret laboral.
  • Jordi García Viña. Director de l'Àrea Laboral a KPMG Legal.
  • Eugenia Gay. Degana de l'ICAB.
  • Marta Martín. Catedràtica de Comunicació.
  • Carina Mejías. Advocada.
  • David Miquel. Delegat sindical dels Mossos d'Esquadra.
  • Joaquín Nebra Doblón. Membre del Tribunal Arbitral de Catalunya.
  • Selva Orejón. CEO a OnBranding. Identitat digital, reputació online i ciberrecerca. Perit judicial.
  • Mar Serna. Magistrada laboral.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

2.995 €*

*Preu vigent per al curs 2021-2022

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l'import restant es podrà pagar de les maneres següents:

 

  • Pagament únic

    Fer un sol pagament comporta un descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

 

  • Pagament fraccionat

    En tres quotes per curs.

 

  • Pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial de CaixaBank al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

  • Altres acords de finançament

    Amb Banco Santander, CaixaBank i Banc Sabadell. També comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.
     

  • Desistiment de reserva

    S'ha establert fins al 30 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.*

    *Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
[email protected]

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Dirigit a persones que vulguin orientar l'activitat professional, dins de l'àmbit sociolaboral, cap a la gestió de treballadors en empreses i organitzacions sindicals, i vulguin elevar el seu nivell acadèmic.

 

OBJECTIUS

  • Aprendre a utilitzar eines d'última generació que permeten la selecció i l'ús intel·ligent de dades.
  • Desenvolupament corporatiu de persones i equips impulsant el canvi en les organitzacions.
  • Habilitats per identificar oportunitats en entorns internacionals.